Wednesday, July 27, 2011

kita nak citerrrr

dah lama tak update kat sini kita ingat nak cerita kebaikan pelapik tilam lak...nanti kita citer ..tungguuuuuuuuuuuuuuu

Friday, July 15, 2011

Jika anda seorang yang mementingkan kesihatan diri anda, tidak salah rasanya anda menjaga kesihatan diri sendiri dan keluarga, sekarang banyak betul kes2 yang mati terkejut..semua nya tidak tahu apa sebab tapi kebanyakannya ada lah masalah jantung. sanggup ke kita kehilangan orang tersayang, memang ajal maut ditangan tuhan tapi tidak salah kalau kita berusaha untuk menyihatkan diri kita sendiri.Hmm..plsla kengkawan...take care your health

sesiapa ingin membuat pemeriksaan ataupun analisa kesihatan secara individu atau berkunpulan yang dilakukan team beauty and wellness team ini mempunyai sijil dan dianggotai oleh Dr perubatan  yang bertauliah. Sesiapa juga yang mempunyai masalah ingin mendapatkan zuriat , mereka juga boleh membantu anda, jika sesiapa berminat sila tinggalkan no telefon anda, mereka akan menghubungi anda untuk temujanji..completely free...

Wednesday, July 6, 2011

iso 5



Malam ahad yang lalu, kita sempat dengar talk dari prof Azhar yang turut sama membuat kajian dalam pemakanan sihat di atas..iaitu rangkaian pemakanan kesihatan dari zhulian...best sangat dengar seminar beliau..membuat kita lagi faham function2 pemakanan kesihatan tersebut..ianya bukan la dibuat secara rambang...pembuatan pemakanan kesihatan tersebut sangat teliti menggunakan bahan2 yang diimport dan bermutu tinggi.

kita juga minum iso5 ni untuk melancarkan pembuangan jugak, kita sudah tidak ada masalah pembuangan...lagi dan ianya sangat2 bagus...sebab ianya fiber....dan apabila kita buang air besar, dia membuang sekali semua toksin2 yang ada dalam badan

Ini infonye

Iso.5 - Minuman Serat Campuran membantu anda mencapai pengambilan serat makan yang disyorkan!

Setiap hidangan 15g Iso.5 memberikan anda :

  • lebih daripada 6g serat makanan iaitu bersamaan 300g sayur-sayuran
  • lebih daripada 6 billion kultur probiotik, bersamaan pengambilan 6 hidangan produk susu kultur
  • lebih daripada 0.1g enzim tumbuh-tumbuhan hidup bersamaan pengambilan 3 @ 4 potong betik @ nenas
Ringkasan kebaikan ISO.5 :
  • menggalakkan kesihatan usus yang lebih baik
  • melancarkan sistem pencernaan
  • membantu merendahkan kolesterol tidak baik & mengurangkan risiko tekanan darah tinggi
  • membantu mencegah pembentukan karsinogen, asid hempedu & sebatian toksik lain
  • membantu mengaktifkan sistem imun
  • membantu meningkatkan kawalan glisemik & mengawalaturkan gula darah
  • menggalakkan sintesis vitamin
  • memberikan kawalan berat badan yang lebih baik



Jomm..race...ada beran?????

Jom race jom..kat churp churp.....kita sedang berlumba, sapa yang nak berlumba...jom berlumba dengan klik sini

Sunday, July 3, 2011

iso 7


Kita dah start amik iso 7 waktu kita peknen...sebab masa tu tak leh makan iso 5 sebab rasanya...biasalah orang peknen bukannya leh makan benda pelik2...lepas tu kita sambung makan waktu lepas bersalin ...sangat2 menolong kita...waktu lepas bersalin...korang leh bayang kesukaran membuang air besar,,,kerana sembelit dan kita mengalami buasir..jadinya kalau nak buang air memang kena beli ubat farmasi tetapi selepas minum iso 7 sangat2 menolong membuang air dengan lebih lancar...dan kebetulan plak kita rabun jadinya kita minum iso7 untuk mata jugak

so ini adalah penerangan secara betul berkenaan iso 7

Radikal bebas menyerang kita dari pelbagai sumber, setiap hari. Ketika kita masih muda, tubuh memiliki mekanisme pembaikan dan pembaharuan menyeluruh yang bertindak bagi memastikan fungsian sel dan organ pada tahap optimum, maka kesan radikal bebas adalah agak sedikit secara relatif. Apabila kita semakin tua, kesan kerosakan radikal bebas akan semakin terkumpul. ISO.7 adalah campuran sinergi ekstrak pelbagai buah-buahan dan sayur-sayuran yang dipilih khas kerana keberkesanannya menentang kesan radikal bebas. Ia adalah produk khusus yang bertujuan melindungi dan memulihkan sistem tubuh. Satu sachet ISO.7 membekalkan kira-kira 3,500 ¦├îmol TE/g antioksidan, atau nilai ORAC. Campuran ekstrak ini membekalkan fitokimia berkuasa seperti antosianin, proantosianidin, monomer katekin, dan polifenol 

apakah ORAC
Ukuran kuasa antioksidan untuk meneutralkan kerosakan radikal bebas pada tahap sel dikenali sebagai nilai Kapasiti Penyerapan Radikal Oksigen (Oxygen Radical Absorbance Capacity) atau nilai ORAC. Lebih tinggi nilai ORAC sesuatu produk, maka lebih tinggilah kuasa antioksidannya. Kajian oleh Pusat Nutrisi Manusia di Universiti Turfs, Amerika Syarikat, mendapati nilai ORAC sekurang-kurangnya 5000 sehari diperlukan bagi mencegah penyakit berkaitan umur tertentu. Malangnya, pengambilan harian seperti yang disyorkan oleh pengamal kesihatan iaitu sebanyak 5-8 hidangan buah-buahan dan sayur-sayuran hanya dapat membekalkan antioksidan dengan nilai ORAC sebanyak 2000-3000 unit sahaja. Oleh sebab itulah, adalah logik untuk menyarankan pengguna mengambil makanan yang tinggi nilai ORAC demi menguatkan sistem pertahanan tubuh terhadap serangan radikal bebas.  

mekanisme Lindung-Pulih I
# Mengurangkan stres-pengoksidaan dengan meneutralkan radikal bebas sebelum ianya dapat menyerang sel. # Membaiki kerosakan radikal bebas di dalam sel dan tisu, lalu memulihkan kembali fungsi organ dan memulihkan sistem tubuh. # Merehatkan saluran darah dan mengembalikan aliran darah ke organ penting seperti mata, telinga, otak, kemaluan, jantung, ginjal, paru-paru dan kulit. Proses ini memulihkan kesihatan secara umum. # Mengurangkan serum kolesterol dan lipid, membantu mengekalkan tekanan darah normal dan kesihatan optimum. # Bagi faedah jangka panjang - mengurangkan risiko penyakit kronik melalui khasiat antiaterosklerosis, antiangiogenik, antibakteria dan antikarsinogenik serta mengoptimumkan fungsi sistem imun.

ringkasan kebaikan ISO 7
Membantu mencegah kesan penuaan awal. # Membantu menggalakkan kesihatan kardiovaskular. # Membantu merangsang fungsi otak dan ketajaman minda yang sihat. # Membantu menggalakkan kesihatan penglihatan. # Membantu mengekalkan tahap gula yang sihat di dalam darah. # Membantu menggalakkan kesihatan saluran kencing. # Membantu memelihara kulit yang sihat. # Membantu meningkatkan sistem imun tubuh. # Membantu mengekalkan fungsi sel yang sihat. # Dapat menyumbang kepada kesihatan mulut. # Bermanfaat terhadap fungsi penghadaman